كاربرد زبان بدن در اغلب نمایش های ایرانی محدود است
نوشته شده توسط : zwembril

'محمودرضا رحیمی' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: نمایش 'سیدورماك' بر اساس یك ایده جشنواره ای و تمركز بر عنصر تجربه گرایی در عرصه تولید آثار صحنه ای، ابتدا با كمك تعدادی از دانشجویان در سال 1386 برای شركت در پنجمین جشنواره تئاتر دانشجویان 'آی تی آی' در بارسلونا اسپانیا آماده شد و سپس با تجربه هایی كه طی چند سال اخیر داشتم، تصمیم گرفتم این نمایش را برای اجرای عمومی آماده كنم.

وی ادامه داد: بر همین اساس، نمایش 'سیدروماك' را به جشنواره سی ام تئاتر فجر ارائه دادم و پس از اعلام پذیرش از طرف دبیرخانه، مقرر شد كه در آخرین روز از جشنواره، گروه، اجرایی در كارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر داشته باشد و پس از جشنواره نیز در همان سالن اجرای خود را آغاز كردیم.

رحیمی با بیان آنكه با همكاری دانشجویان در این اثر نمایشی كوشیدم تا به جدیدترین مفهوم بدن به عنوان یك زبان ارتباطی در این نمایشی دست یابیم، گفت: این مساله باعث نشد كه تمركز گروه بر اجرای اثری بی كلام و متكی بر لال بازی یا قواعد نمایش 'پانتومیم' باشد و هر جا كه لازم باشد، بازیگران به بیان دیالوگ نیز می پردازند.

مسوول كارگاه های سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ادامه داد: در بیان دیالوگ ها نیز بازیگران از قالب نقش خارج می شوند و حرفی كه به نظرشان می رسد را عنوان می كنند، اما به هر حال تاكید این كار گروهی بر این امر استوار است كه برای انتقال یك مفهوم در نمایش نیازی به حرف زدن نیست و می توان با ابزار ارتباطی متفاوت اما جهانی مانند بدن به سخن گفتن و انتقال مفهوم پرداخت.

وی درباره داستان این اثر خاطرنشان گفت: 'سیدروماك'، همچنانكه از نام اثر مشخص است از تلفیق دو داستان 'السید' و 'آنروماك' از نوشته های 'ژان باتیست راسین' تشكیل شده است و در حقیقت در تمامیت این اثر دو نگاه متفاوت 'تراژیك' و 'كمدی' تنیده شده است.

كارگردان نمایش 'سه خواهر' ادامه داد: در داستان 'السید'، كشمكش اصلی انتخاب میان عشق و وظیفه از طرف قهرمان داستان است و در حقیقت سعی كرده ایم با شروعی از فضای تراژیك، داستان نمایش را با تكنیك های 'كمدیادلارته' تلفیق كنیم تا اثری متمایز از آنچه در ذهن مخاطبان از این دو داستان آشنا وجود دارد، خلق شود.

نمایش 'سیدروماك' با حضور بازیگرانی از جمله امیر رجبی، بهمن عباس‌پور، میلاد اخگر و محسن رنجبر ساعت 19 در كارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

فراهنگ ** ا.خ ** 1071





:: برچسب‌ها: گل , تایوان , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: